T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MALATYA / YEŞİLYURT - Diniye Çalık İlkokulu

FARKLILAŞTIRARAK KALICI ÖĞRENİYORUZ, ÖĞRETİYORUZ

 

 

 

 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bütüncül Eğitim Yaklaşımı içerisinde yer alan “Farklılaştırılmış Öğretim” teknikleriyle, öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını da göz önüne alarak, okulumuzun 4. sınıflarında öğrenim gören bütün öğrencilerimizle Fen Bilimleri Maddenin Özellikleri ünitemizi işledik.

Çalışma; Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğünde temel eğitimden sorumlu şube müdürünün (araştırmacı) rehberliğinde, okul idaremizin koordinesinde ve 4. sınıf öğrencilerini okutan beş öğretmenimizin sunum ve destekleriyle yürütüldü.

Çalışmanın Amacı: Öğrenme stillerine göre planlanan farklılaştırılmış etkinliklerin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine ilişkin akademik başarı düzeylerine etkisi incelenmiştir.

Çalışmanın Problemi: Sınıfların fen bilimleri akademik başarılarına dair ön test son test puanları arasında anlamlı bir fark var mıdır?

Çalışmanın Önemi: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde Bakanlığımızın önemsediği kavramlardan biri olan farklılaştırmayı konu edinen, öğrencilerin öğrenme ve öğretmenlerin öğretme stillerini dikkate alarak gerçekleştirilmesi düşünülen bu çalışmanın farklılaştırma modeline dair araştırmalara ışık tutacağı değerlendirilmektedir.

Yöntem: Araştırmada, nicel yarı deneysel desenden ön test son test eşitlenmemiş desen kullanılmıştır.

Çalışma Grubu: 2024-2025 öğretim yılında Malatya Yeşilyurt Diniye Çalık İlkokulunda 4. sınıfa devam eden 139 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır.

Veri Toplama Araçları:

1.) Araştırmacı tarafından hazırlanan ve makale olarak yayınlanmış 20 maddelik Fen Bilimleri Maddenin Özellikleri başarı testi kullanılmıştır (Dağ ve Karamustafaoğlu, 2023).

2.) Sarıtaş ve Süral (2010) tarafından Türkçeye uyarlanmış ve uygulama izni alınmış öğrenme ve öğretme stili ölçeği kullanılmıştır.

Çalışma Planı:

24-03-2025 

Uygulama Süreci:

30.12.2024 tarihinde başlayan farklılaştırma faaliyetlerimiz 07.02.2025 tarihinde tamamlanmıştır (8 Hafta).

Bulgular:

Deneysel çalışmanın sonunda bütün sınıfların ön test ve son test sonuçları Tablo-1’ de verilmiştir.

Tablo-1: Ön test ve son teste ilişkin bulgular

Sınıf

Öntest Sınıf Ortalaması

Sontest Sınıf Ortalaması

Ön Teste Göre Artış Durumu

4-A

8,87

18,06

9,19

4-B

8,86

14,86

6,00

4-C

7,36

13,43

6,07

4-D

7,29

9,65

2,35

4-E

12,26

17,38

5,12

 

Kaynakça:

Dağ, M., & Karamustafaoğlu, S. (2023). “Maddenin Özellikleri” Ünitesi: Başarı Testi Geliştirme Ve Öğrenci Başarısını Belirleme. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 221-254. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1076053

Sarıtaş, E., & Süral, S. (2010). Grasha-Riechmann öğrenme ve öğretme stili ölçeklerinin Türkçe uyarlama çalışması. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(4), 2162-2177. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19822/212269

 

Not: Çalışma, ilerleyen süreçte araştırmacı tarafından araştırma makalesi olarak yayınlanacaktır.

Çalışmaya Ait Görseller,

24-03-202524-03-202524-03-202524-03-202524-03-202524-03-202524-03-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.03.2025 - Güncelleme: 24.03.2025 10:53 - Görüntülenme: 247
  Beğen | 23  kişi beğendi